لوله pvc برق - لوله upvc خم سرد
نوشته شده توسط : مونا احمدی

  مزاياي لوله هاي برق pvc 

1- مقاومت بالاي اين  لوله در برابر خوردگي

2- مقاومت بالاي لوله ها ذر برابر آتش 3- انعطاف پذيري والاستيسيته بسيار بالاي اين لوله ها 4- مقاومت بالا در برابر مواد شيميايي و اسيد و بازها 5- وزن سبك و استحكام بالاي لوله 6- مقاومت بالاي اين لوله در برابر ساييدگي 7- كمترين مقدار جذب آب 8- صيقلي بودن سطح لوله  

كاربرد كلي لوله هاي  pvc :

1- عبور كابلهاي مخابراتي و برق توسط لوله پي وي سي
2- ايجاد شبكه هاي آبرساني ( آب آشاميدني ) توسط اين لوله ها

3- انتقال آب براي مصارف كشاورزي 4- ايجاد شبكه فاضلاب شهري ، خانگي ، صنعتي 5- انتقال مواد شيميايي نظير اسيد و باز 6- ناوداني 

تفاوت لوله برق  pvc و لوله برق upvc

تفاوت اصلي لوله pvc برق و لوله   UPVC ( يو پي وي سي اين است كه UPVC  حاوي فتالات يا BPA  است و اين باعث مي شود كه ازآن بتوان براي انتقال آب استفاده نمود، و همچنين مقاومت آن در برابر آتش بيشتر بوده ، لذا ايمن تر است.

 از لوله پي وي سي pvc اغلب براي انتقال آبي كه مورد شرب مردم قرار نميگيرد استفاده مي گردد ، همچنين از آن براي عايق كابل برق  (محافظت از كابل برق ) و يا انتقال كابل برق به صورت تو كار و يا روكار استفاده مي شود.

 

مواد UPVC اغلب جايگزين چوب يا آهن در هنگام ساختن قاب هاي پنجره شده است و در سالهاي اخير در زمينه صنعت ساختمان موفقيتهاي زيادي بدست آورده است . لوله هاي  UPVC ( يو پي وي سي ) همچنين جايگزين مناسبي براي لوله هاي ساخته شده از چدن و لوله كشي فاضلاب، و ناودان  شده اند .

 

بسياري از مردم از پي وي سي به جاي فلز استفاده مي كنند ، زيرا اين مواد بسيار ساده تر از آهن بريده مي شوند و خيلي ساده تر به هم متصل مي گردند .همچنين پي وي سي بسيار سخت بوده و در طول زمان مقاومت خود را از دست نمي دهد.

  يكي ازپركاربرد ترين سيستم هاي لوله كشي در دنيا در حال حاضر استفاده از لوله هاي upvc ( يو پي وي سي با قابليت خم سرد ) است ،  زيرا مقاومت بالاي آن در برابر مواد شيميايي ، قابليت تحمل در دماي بالا و دماي  پايين ، نقطه تحمل بالا در برابر فشارهاي مختلف ،  زمينه ساز اين كاربرد شده است . همچنين امكان استفاده از روش خم سرد در فرآيند نصب اين لوله ها در افزايش سرعت عمل نصب ، و جلوگيري از ايجاد ضايعات و مقرون به صرفه بودن به دليل حذف بعضي از اتصالات نظير زانويي اتصال دهنده كمك شاياني به اقتصاد پروژه ها نموده است . لوله هاي يوپي وي سي انعطاف پذيري كمتري نسبت به لوله هاي پي وي سي معمولي دارند ،  اما برگشت پذيري به چرخه توليد آنها بيشتر است .   

 رزين پي وي سي براي اولين بار بايد با مواد افزودني و تغيير شكل دهنده به منظور ايجاد تركيب وينيل مورد استفاده در توليد محصولات مختلف  ، تركيب شود. با توجه به استحكام بالاي آن، اين تركيب مي تواند حالات مختلفي را از طريق پرس كردن ، قطع و شكل دادن به آن تجربه كند .

 

 مكمل هاي شناخته شده به عنوان روان كننده در تركيب با مخلوط  ، براي بهبود انعطاف پذيري لوله هاي  پي وي سي و كمك به آن در طي مرحله  پرس اضافه مي گردد.

 

نگراني هنوز در مورد ايمني مواد پلاستيكي ، با توجه به حضور فتالات و BPA  موجود درمواد افزودني وجود دارد ، با اين وجود گزارشاتي درباره اثرات سوء بر سلامت از در معرض قرارگرفتن و حين فرايند توليد ،  توسط تعدادي از سازمان ها از جمله EPA  و FDA تنظيم شده است . 

 

در پاسخ به اين نگراني ها، سازندگان وينيل در حال حاضربا ارائه محصولات upvc به عنوان يك جايگزين مناسب و به عنوان محصولي كه در آن از مواد پلاستيكي استفاده نمي شود، را ارائه كرده اند.

 

لوله pvc برق به عنوان جايگزيني براي لوله هاي مس و آلومينيوم استفاده مي شود و در خطوط فاضلاب، سيستم هاي آبياري و سيستم هاي گردش استخر مورد استفاده قرارمي گيرد ، اما لوله هاي upvc به جاي اكثر لوله هاي پلاستيكي در جهان مي تواند مورد استفاده واقع شود.

 

اين لوله ها در برابر فرسايش شيميايي بسيار مقاوم هستند و با ديواره داخلي نرم و صافي كه دارند، انتقال آب در درون خود را بسيار سهل مي سازند. اين لوله ها فوق العاده سفت ، قوي و مقرون به صرفه هستند و به همين علت است كه براي خطوط فاضلاب و لوله هاي فاضلاب بيروني نيز استفاده مي شوند.

 

با كليه تعاريف و مقايسه ها ، در كشور آمريكا هنوزلوله كشي با لوله هاي pvc   پركاربردتر و با اقبال بيشتري نسبت به لوله pvc برق مواجه شده است ، اما در آينده نه چندان دور شاهد جايگزيني بيشتر لوله هاي يو پي وي سي و پي وي سي خواهيم بود

 

لوله pvc برق



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: